امیدی، علی و مرادی فر، سعیده. (1400)، روایت راهبردی دیپلماسی دیجیتال امریکا علیه چین در پاندمی کرونا، فصلنامۀ سیاست، دورۀ 51، شمارۀ 2، تابستان: 362-335.
امینی، سید جواد و دمیرچی لو، مجتبی (1398)، فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران در عصر دوفضایی، فصلنامۀ سیاست خارجی، دورۀ 33، شمارۀ 3، پاییز: 30-1.
آزادی، افشین؛ ترابی، محمد و حیدرپور، ماشاءالله. (1399)، جمهوری اسلامی ایران و فضای مجازی، فصلنامۀ مطالعات دفاع مقدس، دورۀ 6، شمارۀ 3: 149-180.
بجولا، کرنلیو؛ جیانگ، لو و نیک ملکی، محمد. (1399)، رسانههای اجتماعی و دیپلماسی عمومی، نشریۀ مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، شمارۀ 23: 167-190.
بخشی نژاد، سجاد و اقامتی گشتی، رضا (1396)، دیپلماسی مجازی انقلاب اسلامی ایران در روابط بینالملل با تأکید بر شبکههای اجتماعی، فصلنامۀ زندگی خالص، دورۀ 6، شمارۀ 17: 131-101.
بهرهگیری انگلیس از دیپلماسی دیجیتال در سیاست خارجی. (1390)، سایت مشرق.
پورجعفری، محمد حامد و بهرامی پور، فرشته. (1399)، تحلیل نقش شبکههای اجتماعی مجازی در مذاکرات هستهای وین، پژوهشنامۀ ایرانی سیاست بینالملل، دورۀ 9، شمارۀ 1، پاییز و زمستان: 54-27.
جنیدی، رضا و ملائی، مسعود. (1398)، راهبردهای مبتنی بر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مقابله با قدرت هوشمند ایالات متحدۀ آمریکا، نشریۀ راهبرد سیاسی، شمارۀ 8: 89–65.
حضورگیگو، احد؛ عیوض زاده، حسن؛ جعفری پابندی، فرشید و ذوالقدر، مالک (1400)، بررسی تحلیلی سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی با هدف ارائۀ الگوی مناسب، ماهنامۀ جامعهشناسی سیاسی ایران، دورۀ 5، شمارۀ 11: 318-298.
رحمان زاده، سیدعلی. (1389)، کارکرد شبکههای اجتماعی مجازی در عصرجهانی شدن، فصلنامۀ مطالعات راهبردی شدن، دورۀ 1، پیش شمارۀ 1: 49-78.
روزبه، حسین و ماه پیشانیان، مهسا (1395)، از تغییر اذهان تا تسخیر قلوب؛ دیپلماسی دیجیتالی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نشریۀ مطالعات عملیات روانی، شمارۀ 43: 60-39.
زرگرباشی، سید روحالله و موحدیان، احسان (1395)، سایبر دیپلماسی دولت آمریکا؛ تأثیر صفحه فیسبوک وزارت امور خارجه آمریکا بر نگرش کاربران ایرانی نسبت به جامعۀ ایران، فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین، دورۀ 4، شمارۀ 15، پاییز: 110-71.
سلطانی نژاد، احمد؛ جمشیدی، محمدحسن و محمدی، ولی گل. (1395)، نقش ارتباطات نوین و فناوری اطلاعات در تحول مفهوم دیپلماسی، فصلنامۀ مجلس و راهبرد، دورۀ 23، شمارۀ 88: 386-359.
سلیمی، حسین(۱۳۹۲)، نظریه هایی درباره جهانی شدن،تهران:انتشارات سمت.
شمسینی غیاثوند،حسن(۱۳۹۱)، جایگاه رسانه های نوین در تحولات نوین جهان عرب، علوم سیاسی، دورۀ ۸،شماره ۱۹: ۲۲۹-۲۰۵.
طباطبایی، سید محمد؛ سلیمی، حسین و موحدیان، احسان. (1395)، تأثیر سایبر دیپلماسی آمر یکا بر دیدگاه کاربران ایرانی فضای مجازی (مورد مطالعه: سایت صدای آمریکا)، مطالعات رسانههای نوین، دورۀ 2. شمارۀ 6: 123-163.
عاملی، سیدحامد؛ خرازی آذر، رها؛ سلطانی فر، محمد و مظفری، افسانه (1395)، جایگاه رسانههای اجتماعی در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامۀ مطالعات علوم اجتماعی ایران، دورۀ 13، شمارۀ 51: 91-107.
عسگری، سید احمد و شاه قاسمی، احسان. (1399)، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ماهنامۀ علمی، دورۀ 20، شمارۀ 12: 303-320.
عسگری، محمود. (1389)، رویکردی انتقادی به نظریۀ قدرت نرم، فصلنامۀ راهبرد دفاعی، دورۀ 8، شمارۀ 28: 86–61.
فرخی، میثم و نادرنژاد، مهدی. (1398)، تحویلات سیاستگذاری فرهنگی شبکههای اجتماعی مجازی در جمهوری اسلامی ایران: تحلیل اسناد بالادستی (1396- 1370)، فصلنامۀ مطالعات فرهنگ و ارتباطات، دورۀ 20، شمارۀ 48: 133-113.
فرهنگی، علی اکبر؛ قرائتی، علیرضا و کربلایی حاجی اوغلی، حسن. (1393)، دیپلماسی دیجیتال و روابط میان دولتها در جوامع معاصر، نشریۀ مطالعات رسانهای، دورۀ 9، شمارۀ 24: 99-89.
فرهنگی، محمدمهدی؛ میرترابی، سعید و گلشنی، علیرضا. (1398)، تبیین سیاستگذاری فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران، فصلنامۀ پژوهشهای انقلاب اسلامی، دورۀ 8، شمارۀ 30: 132-11.
قدمی، محسن (1388)، اهمیت فعالیتهای فرهنگی در روابط بینالملل و ارائۀ مدل عملیاتی دیپلماسی فرهنگی جمهوی اسلامی ایران، مجلۀ مدیریت فرهنگی، دورۀ 3، شمارۀ 5: 83–61.
کاستلز، امانوئل. (1393)، قدرت ارتباطات، ترجمۀ م. نجف آبادی، تهران: دفتر نشر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
کاظمی نجف آبادی، حسنا؛ عقیلی، سید وحید و دلاور، علی. (1397)، نقش شبکههای اجتماعی مجازی بر شکلگیری ارتباطات بین فرهنگی در ایران، مجلۀ رسانه و فرهنگ، دورۀ 8، شمارۀ 1: 218-199.
گنجیدوست، محمد (1387)، تحولات دیپلماسی در عصر اطلاعات، فصلنامۀ سیاست دانشکدۀ حقـوق و علـومسیاسی، شمارۀ 1: 212-185.
مایلی، محمدرضا و مطیعی، مریم. (1395)، قدرت نرم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامۀ علمی مطالعات روابط بینالملل، دورۀ 9، شمارۀ 35: 207 –190.
محمدعلی پور، فریده و نوروزپور، محمدرضا. (1398)، دیپلماسی دیجیتال آمریکا در برابر ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما، فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین، دورۀ 5، شمارۀ 18، تابستان: 258-229.
محمدی، حافظ. (1399)، چالشهای حکمرانی فضای مجازی و ارائۀ راهکارها برای جمهوری اسلامی ایران، دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی،
مطلبی، مسعود؛ کاظمی، اردشیر و امجدی، حوریه (1396)، سیاستگذاری فرهنگی و رسانهای اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران، مجلۀ پژوهشهای سیاسی و بینالمللی، دورۀ 8، شماره 33: 107–79.
مقتدایی، مرتضی و ازغندی، علیرضا. (1395)، آسیبشناسی سیاستگذار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامۀ تخصصی علوم سیاسی، دورۀ 12، شمارۀ 34: 26-7.
نبی میبدی، مرتضی؛ علیدوستی، سیروس و نظری، مریم. (1395)، مفهومسازی عوامل موفقیت شبکههای اجتماعی برخط از دیدگاه کاربری و سیاستگذاری، فصلنامۀ راهبرد اجتماعی فرهنگی، دورۀ 6، شمارۀ 22: 81-49.
نصراللهی، اکبر؛ شریفی، فرزانه و حقیقی، محمدرضا. (1393)، تأثیر فضای مجازی بر تحولات ارتباطات سیاسی، مجلۀ مطالعات رسانهای، دورۀ 9، شمارۀ 26: 117–111.
Aronczyk, M. (2013). “Branding the Nation: The Global Business of National Identity”, New York: Oxford. University Press, 2013, pp.256.
Barnett, M. (2005). “Social Constructivism, in Bayliss & Smith, the Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations”. Oxford: Oxford University Press.
Bijani, M. (2005). “Diplomacy over the time”, Journal of Political and Economic Information. 1(221) & (222), 118 – 129. [in Persian]
Drucker, Peter(1989). “What Business can learn from Nonprofits”. https://hbr.org/1989/07.
Keohane, J. S. & Nye ,R..O. (1977).
Power and Interdependence: World Politics in Transition, Little, Brown, and Company.
Keck, M., & Sikkink, K. (2014).” Transnational advocacy networks in international politics “ (1998). The Globalization and Development Reader: Perspectives on Development and Global Change, 476-485 .
Keck, M. E., & Sikkink, K. (1998a). “Activists beyond borders: Advocacy networks in international politics”. Cornell University Press .
Lamy, S. L. (2007). “Challenging hegemonic paradigms and practices: Critical thinking and active learning strategies for international relations”. PS: Political Science & Politics, 40(1), 112-116 .
Lee, D., & Hudson, D. (2004). “The old and new significance of political economy in diplomacy”, Review of International Studies, 30(1), 343–360.
Melissen, J. (2005). “The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations”, Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan.
Melissen, J. (2013). “Public diplomacy”,
Nye, J. S. (2014). “The Information Revolution and Power”, Current History. Vol. 113, No. 759: pp. 19-22.
Nye, Joseph (2004). “Soft Power: The Means to Success in World Politics”, New York: Carnegie Council of Ethics and International Affair.
Seib, P. M. (2012).” Real-time Diplomacy: Politics and Power in the Social Media Era”. New York: Palgrave Macmillan.
Stein, J. G. (2011). “Diplomacy in the Digital Age: Essays in Honour of Ambassador Allan Gotlieb”. Plattsburgh, NY: McClelland & Stewart.
Walken, R, J. (1991). “Cantendung Javeneignition Redekining Palitical Cammumity”. Baulden. Lyaae Reinnen.
Williams, R. & Edge D. (1996). “The social shaping of Technology”, Research Policy, Vol 25, No.6:865-899.
Zuboff, Sh. (2019). "The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power", New York: PublicAffairs.